חמאס ממשיך להתל בישראל: דוחים את המתווה שהוצע

קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on חמאס ממשיך להתל בישראל: דוחים את המתווה שהוצע

אחרי שקיבל רוח גבית במסגרת קריאת האו"ם להפסקת אש: ארגון הטרור חמאס דחה אמש את המתווה שהוצע עלי ידי האמריקאים בדוחא בסוף השבוע האחרון בטענה כי המתווה לא עומד בדרישות הארגון. גורם מדיני בכיר מסר לכלי תקשורת בקטאר כי בדרג המדיני שוקלים בלצאת לפעולה צבאית משמעותית ברפיח לאור הקשחת העמדות

צילום: דובר צה"ל
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המגעים לעסקת שחרור החטופים: ארגון הטרור חמאס דחה אמש את המתווה שהוצע עלי ידי האמריקאים בדוחא בסוף השבוע האחרון בטענה כי המתווה לא עומד בדרישות הארגון שהן הפסקת הלחימה ונסיגת כוחות צה"ל מהרצועה, חזרת התושבים העזתים לצפון הרצועה ושחרור מחבלים מבתי הכלא בישראל.

גורם מדיני בכיר מסר לכלי תקשורת בקטאר כי בדרג המדיני שוקלים בלצאת לפעולה צבאית משמעותית ברפיח לאור הקשחת העמדות מצד ארגון הטרור חמאס.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שב על עמדת ממשל ביידן שכל מבצע קרקעי ברפיח יסכן את התמיכה הבינלאומית בישראל, את הדברים אמר בלינקן בתום פגישתו עם שר הביטחון יואב גלנט המבקר בוושינגטון.

כמו כן, נפגש השר גלנט עם עמיתו לויד אוסטין ועם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית גייק סאליבן. שר הביטחון הבהיר אמש "אין לנו זכות מוסרית לעצור את המלחמה ללא החזרת החטופים".

חבר קבינט המלחמה השר בני גנץ תקף את החלטת ראש הממשלה שלא לשלוח את השר רון דרמר וראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי לשיחות בבית הלבן בעניין הפעולה ברפיח, בעקבות אי הטלת הווטו מצד ארצות הברית בהצבעה במועצת האו"ם שקוראת להפסקת הלחימה ללא התניית שחרור החטופים. לדבריו "ראש הממשלה בעצמו היה צריך לצאת לוושינגטון ולהיפגש עם הנשיא ביידן".

מלשכת נתניהו נמסר כי "לאחר שחמאס בירכו על החלטת מועצת הביטחון שעברה בהימנעות ארה״ב, בני גנץ עוד הציע לנתניהו שכן לשלוח משלחת לארה״ב, ראש הממשלה סירב להצעה".

שלוש רקטות שוגרו הלילה לעבר העיר שדרות ויורטו בחסדי שמיים ללא נפגעים או נזק. פרשננו לענייני צבא וביטחון קובי פינקלר מוסיף, כי בצה"ל הודיעו אמש כי המשגר ממנו בוצעו השיגורים אתמול בצוהריים לעבר אשדוד הושמדו וכי השיגורים בוצעו ממרחב הומניטרי באזור דיר אל בלח שבמרכז רצועת עזה, בו שהתה אוכלוסייה אזרחית.

במקביל, כמה רקטות שוגרו הלילה לעבר היישובים שלומי ובצת שבגליל המערבי. גם שם בחסדי שמיים ללא נפגעים או נזק. צה"ל בתגובה תקף את מקורות הירי וכמה עמדות תצפית של חיזבאללה בדרום לבנון.



0 תגובות